simsa-si

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Gör din egen restaurang!

Av lalilai - 20 juni 2012 14:02

Det finns ett par restauranger att gå till i simsvärlden, som till exempel Hugges Fritös eller Bistron. Men båda är kaninhål -och vore det inte roligt att göra en själv? Det är fullt möjligt, bara du har;


-The Sims 3 (grundspel)

-The Sims 3 Destination Världen

 

Att göra en restaurang är faktiskt ganska enkelt. Börja med att gå in på Ändra Stad, välj sedan en tomt. Är den inte tom kan du riva den. Sedan klickar du på den och ändrar tomttyp till Besökare Tillåtna. Nästa steg är att bygga!

Du kan bygga din restaurang precis hur du vill, men bra saker att ha med är...



...badrum...


     


...och sittplatser.

Något annat som också är bra att ha är ett "diskställe", så att inte restaurangen blir översvämmad av odiskade tallrikar.


 


Men det viktigaste -det som gör restaurangen till en restaurang- är...


 


DA-DAAAN! Matkassan! Den hittar du bland Allmänna föremål i byggläget om du bygger i en allmän tomt.

Matkassan för med sig både mat och kassör/kassörska, så du kan känna dig lugn!


Bilderna kommer ifrån min nybyggda "Restaurang le Kladdigt" och som inspiration får ni se fler bilder, eh.


 

 

 


Hoppas att ni fann detta hjälpande och lärorikt, heh.

 
 
Julia

Julia

21 juni 2012 11:52

När jag gör restauranger så har jag mycket färg glada vägar & glass prydnader och lite annat.
Tycker det blir mycket roligare.
Jag som är så knasig ;D

http://the-sims-star.bloggplatsen.se

 
Victoria

Victoria

21 juni 2012 13:33

Du är otrolig :D
Så tänker jag göra när mitt sims börjar funka igen... :(

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

22 juni 2012 00:53

Kollade nyss in Sannes blogg och såg din kommentar, verkade sugen på att titta in här. Hehe. Iaf, När jag ggör allmäna tomter så kan jag inte ha spis och mikrovågsugn. Vet du vf och kunde inte du heller? Isf hur gjorde du då? o.o

lalilai

25 juni 2012 10:24

Man kan helt enkelt inte ha spis och mikrovågsugn på allmänna tomter. Om du vill kunna laga mat på en allmän tomt får du nog använda en grill. Men är det om mat till restaurangen så kan jag säga dig att matkassan "innehåller" mat (och kassör).

 
Ingen bild

Anonym

25 juni 2012 20:55

Vilken bra idé!
Har aldrig tänkt på att bygga en egen restaurang, som man faktiskt kan gå in i !
Gör fler såna här inlägg! Du verkar ha bra idéer.

 
Nathalie

Nathalie

27 juni 2012 14:50

Jag har aldrig byggt en restaurang förr, ska nog ta och göra det! =)

http://nathalieisaksson89.blogg.se

 
Ingen bild

Ensomgillardinblogg!

27 juni 2012 21:51

GUUD!! PRETTY!!!

 
Ingen bild

sandra

18 juli 2012 21:24

Ska man typ ha ett hus som man bor i där eller kan man äga två tomter. Jag menar ska man sova i sin resturang?
Jag är väldigt dålig på att förklara men hoppas du förstår ;)
//Sandra

 
lalilai

lalilai

20 juli 2012 23:35

Hej! Du kan inte äga restaurangen, utan den är liksom en allmän tomt i staden.

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
Victoria

Victoria

22 juli 2012 20:30

Vad behöver man Destination världen till?

http://vikkozsims3historier.bloggplatsen.se

lalilai

28 juli 2012 22:30

Till matkassan, den som gör hela restaurangen, typ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lalilai - 18 december 2012 21:05

Som ni märkt har jag varit inaktiv väldigt länge... Jag har nu bestämt mig för att lägga ned bloggen "på riktigt". Dock har jag en nystartad simblr, för er som vill se mer av mig! Tyvärr lyckas jag inte fatta hur man fixar en länk, men här är iaf a...

Av lalilai - 16 augusti 2012 21:44

Som jag har förstått det så är älvorna den populäraste av de nya varelserna som kommer i Sims 3 Övernaturligt, så därför jag jag letat upp lite information om dem, som jag hoppas att ni inte visste innan, haha.              Jag äger ingen av de k...

Av lalilai - 13 augusti 2012 11:37


Nu är jag hemma efter att ha nördat i en vecka på medeltidsveckan på Gotland. Som ni ser har jag gjort en ny design. Det var faktiskt tänkt att det skulle bli en ordentlig header också, men den bara muppade sig. Jag har tänkt ganska mycket på handl...

Av lalilai - 28 juli 2012 22:18


Nej men liksom TJA. Är det bara jag eller har jag varit oaktiv i typ... alltid? Hm, jag har inte lagt ner bloggen. Jag är bara en väldigt oaktiv bloggerska. Förlåt för det. Jag kan tyvärr inte säga att när skolan börjar igen så blir jag aktiv för det...

Av lalilai - 10 juli 2012 18:59

Riverwood är otroligt fint och Venelia är nog den sim jag blivit mest nöjd med. Tror jag. Tja, gillar henne gör jag i alla fall. Därför har jag fotat henne lite vid en lada i Riverwood (men som ni kommer märka så ser man inte ladan på någon av bild...

Presentation


Recensioner, simmar, hus, berättelser, tips...
Välkommen till min blogg om the sims 3!
För mer info om moí, klicka på texten rakt under.
___________________________ Borde jag göra en sims-story på bloggen?
 Nej, inte ännu en blogg med historier!
 Nej, det behövs inte.
 Det spelar ingen roll.
 Ja, det vore trevligt.
 JA!!!11!1!ETT!!1!1!!
 kaka?

Undrar du något?

1 besvarad fråga

Lämna en hälsning

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards